Van advertorials tot social media

Social Media

Misschien wel de grootste ontwikkeling sinds het internet, social media. Websites waarin  mensen op allerlei manieren contact met elkaar kunnen zoeken. Ze bieden voor velen een vorm van vermaak en voor anderen een unieke kans om klanten te bereiken! Het lijkt wel alsof ieder bedrijf actief is op Social media, maar wat is het precies en waarom is het zo belangrijk voor zoveel bedrijven?

Wat is social media

Het is een voor de hand liggende vraag voor de meesten, maar het lijkt erop dat de essentie van social media af en toe vergeten worden. Social media zijn netwerken, waarop verschillende mensen door middel van internet met elkaar contact maken. Ze kunnen daar vrijwel ieder aspect van het leven met elkaar delen en laten zien.

Belang van social media

Social media maken het mogelijk om direct contact te leggen met de doelgroepen en heel specifiek advertenties uit te zetten op basis van de ingevoerde gegevens van de gebruikers. Dit biedt vele mogelijkheden voor iedereen die zijn of haar werk onder de aandacht wil brengen. Heb je bijvoorbeeld een blog geschreven over mode, dan kun je deze tegen betaling tonen aan alle personen in noord Nederland die interesse hebben in mode. De mogelijkheden zijn enorm en daarmee is social media tegenwoordig een groot punt op de agenda van de marketeers

Populaire netwerken

Er zijn talloze social media netwerken, ieder met zijn eigen specifieke eigenschappen. Facebook, LinkedIn en Twitter zijn belangrijke sociale netwerken op dit moment. Zij hebben miljoenen gebruiker in Nederland. Hoe populair social media netwerken ook zijn, ze hebben bewezen om tijdelijk te zijn. Het vroeger zo populaire Hyves verloor in no-time een enorm aantal gebruikers dat er op uitgekeken was. Gebruik maken van social media is dus een grote kans, maar kan vragen om een flink aanpassingsvermogen.

Artikelen

Facebook

Categorie: Social+Media / 08-04-2014 10:18

Wat is er nou leuker dan gezellig communiceren met familie vrienden, collega's en bekende. Je kunt ermee kletsen, ze dingen laten zien, of praten over hun dagelijks leven. Mensen raken nooit uitgepraat, maar gesprekken worden vaak in de weg gezeten door gebrek aan tijd. Hierdoor worden waardevolle personen uit het oog verloren. Facebook m

Lees meer...

Twitter

Categorie: Social+Media / 08-04-2014 10:11

Callcenters waren vroeger dé manier om een medewerker van een bedrijf te spreken. Het is een methode die nog altijd gebruikt wordt, maar dit brengt veel kosten met zich mee. Daarbij komt dat er vaak lange wachttijden zijn, voordat er werknemers gesproken kunnen worden. Twitter biedt daarvoor een oplossing. Daarbij biedt twitter nog vee

Lees meer...

LinkedIn

Categorie: Social+Media / 08-04-2014 10:05

Facebook heeft alleen in Nederland al 8,8 miljoen gebruikers. Dat is een enorm aantal! Maar dat zorgt er ook voor dat er een hoop onzin en kinderen op actief is. Volwassenen in het professionele circuit waren opzoek naar een platform waarop zij zakelijk konden communiceren. Een zakelijk platform is een grote kans voor het vinden van nieuw per

Lees meer...